WIM Pro na S8 cz. II
WIM Pro wdrożone na podlaskim odcinku drogi ekspresowej S8
S8, Wrocław, Warszawa, Białystok, Polska
Droga ekspresowa S8 Wrocław-Warszawa-Białystok pełni kluczową rolę dla transportu krajowego i międzynarodowego, prowadzi do wschodniej granicy państwa, łącząc ruch tranzytowy z Polską na Białoruś, poprzez Litwę do krajów skandynawskich. W ciągu ostatnich lat średni dobowy ruch roczny wzrósł do ponad 20 tysięcy pojazdów na dobę, w tym ruch ciężarowy wzrósł o 30 procent w porównaniu do 2015 roku.
W październiku 2020 roku APM PRO w ramach zadnia polegającego na utrzymaniu oraz bieżącej konserwacji elementów ITS na drogach w rejonie Zambrowa i Suwałk wykonała integrację elementów ITS w jeden spójny system.
W ramach umowy wykonaliśmy integrację stacji preselekcyjnego ważenia pojazdów, stacji meteorologicznych, uzupełniliśmy infrastrukturę światłowodową oraz dostarczyliśmy oprogramowanie WIM Pro.
Kluczowym wyzwaniem było zaprojektowanie i integracja wielu systemów w jeden, spójny system. Prace rozpoczęliśmy w okresie pandemii, w niesprzyjających warunkach pogodowych oraz w obliczu szczególnego wyzwania, jakim był stosunkowo krótki termin realizacji przedsięwzięcia w okresie jesienno-zimowym.
APM PRO przeprowadza testy sprawdzające oraz kalibrację prawidłowych parametrów systemu, co zapewnia Inwestorowi ciągłe dostarczanie precyzyjnych danych do centralnej bazy danych administratora drogi. Bieżąca konserwacja i utrzymanie w ciągłej sprawności oraz właściwym stanie technicznym wszystkich elementów składowych systemu zapewnia bezpieczny, komfortowy przejazd pojazdów oraz wpływa na rozwój cywilizacyjny i podnosi jakość życia mieszkańców w północno-wschodniej części Polski.
Zastosowane technologie: oprogramowanie WIM Pro, sensory laserowe
Zakres zadania:
- projekt, ułożenie i podłączenie światłowodu,
- utrzymanie systemu preselekcji pojazdów:
- konserwacja i utrzymanie w ciągłej sprawności i właściwym stanie, technicznym wszystkich elementów składowych systemów
- ciągłe dostarczanie danych,
- kalibracja oraz testy sprawdzające,
- utrzymanie:
- 9 stacji preselekcyjnego ważenia pojazdów (łącznie na 17 pasach ruchu),
- 55 kamer,
- 3 stacji meteorologicznych,
- 32 tablic o zmiennej treści.
Termin realizacji: październik 2020 – obecnie.