Przedstawiamy nową generację systemu ważenia pojazdów w ruchu WIM PRO
Problem degradacji dróg przez pojazdy przeciążone oraz ich negatywny wpływ na poziom bezpieczeństwa ruchu drogowego jest zagadnieniem nadal wymagającym poszukiwania efektywniejszych rozwiązań. Rozumiejąc tę potrzebę firma APM PRO opracowała i wprowadziła na rynek kolejną generację systemu ważenia pojazdów w ruchu WIM PRO, wykorzystując unikalną technologię pomiaru wagi pojazdów w ruchu firmy Intercomp Co. Stworzony z zastosowaniem tensometrów czujnik pozwala na bezpieczny, tani i niemal bezinwazyjny pomiar wagi pojazdów przy wysokich prędkościach przy zachowaniu charakterystycznej dla tensometrów dokładności oraz stabilności temperaturowej, która jest o rząd wielkości lepsza od dotychczas dostępnych na rynku technologii.
Zastosowane czujniki pomyślnie przeszły próby przeprowadzone przez laboratorium MnROAD (Albetville, Minnesota, USA). Dane uzyskane w trakcie badań były bardzo dokładne. Ponieważ jednocześnie przeprowadzano próby systemów wykorzystujących czujniki innego rodzaju (np. wysokiej klasy czujniki kwarcowe) można było bezpośrednio porównywać wyniki pomiarów. Jednym z wniosków jest stwierdzenie, że czujniki tensometryczne wyznaczają nowy standard dla systemów ważenie pojazdów przy wysokich prędkościach. Czujniki tensometryczne wykazują bark wrażliwości temperaturowej, przez co zachowują precyzję pomiarów niezależnie od temperatury. Dzięki zwartej budowie są odporne na mechaniczne uszkodzenia spowodowane przez przejeżdżające pojazdy np. w sytuacji, gdy podłoże jest niestabilne.
Czujniki tensometryczne mierzą obciążenia dynamiczne i statycznie. Ze względu na bardzo dużą stabilność parametrów w czasie, nie wymagają częstej kalibracji. Ponadto w niektórych wypadkach kalibracja może być przeprowadzona za pomocą obciążeń statycznych a nie dynamicznych, co zasadniczo obniża koszty eksploatacji.
System ważenia pojazdów w ruchu WIM PRO, dzięki unikalnej architekturze i modułowej budowie jest otwarty na zastosowanie dowolnej konfiguracji sprzętowej. Umożliwia wykorzystanie części urządzeń przy modernizacjach stacji ważenia pojazdów w ruchu, znacząco obniżając koszty implementacji nowoczesnej technologii pomiarowej.
Graficzny interfejs użytkownika przystosowany jest do współpracy z urządzeniami mobilnymi. Daje to bardzo dużą swobodę pracy służbom kontrolującym, dane o przeciążonych pojazdach mogą być odczytywane na komputerze, tablecie czy smartfonie.