MARWIS
UZUPEŁNIMY BIAŁE PLAMY W PROGNOZIE POGODY
Jeśli w jakichś lokalizacjach zabrakło dokładności podczas predykcji pogody, mobilny czujnik MARWIS pomaga w uzyskiwaniu rzetelnych danych pomiarowych w czasie rzeczywistym, w każdej chwili i w każdym miejscu.
MARWIS PRZEKSZTAŁCA FLOTĘ POJAZDÓW W STACJE POGODOWE SZYBKIEGO REAGOWANIA
Jak szybko dotrę do celu przy aktualnej pogodzie? Każdy system nawigacji wymaga rzetelnych danych meteorologicznych w celu określenia przewidywanego czasu podróży. Od prostych informacji o poszczególnych lokalizacjach do szczegółowych danych związanych z pogodą na trasie.
POMOŻEMY ZAOSZCZĘDZIĆ TWOJE PIENIĄDZE
Jaka ilość soli potrzebna jest na drodze? Mniej czy więcej? Najlepiej wybrać optymalnie: czujnik rejestruje oraz przekazuje pomiary mikroklimatyczne w czasie rzeczywistym bezpośrednio do sterownika w solarce.
MARWIS TWORZY AKTYWNE SIECI POGODOWE
Informacje dotyczące zimowego utrzymywania dróg przekazywane są w czasie rzeczywistym równolegle do personelu mobilnego oraz centrum zarządzania, umożliwiając planowanie działań oraz optymalizację trasy.
MARWIS to dopełnienie stacjonarnej sieci monitorowania dynamicznymi (mobilnymi) danymi, automatyczna optymalizacja wykorzystywanej solanki oraz tworzenie map termicznych w czasie rzeczywistym.
Sposoby pomiaru (optyczna spektroskopia): woda i lód w różny sposób absorbują określone długości fal. W przypadku wystąpienia któregokolwiek z nich, zmienia się charakterystyka spektralna. W ten sposób określane są warunki drogowe, wysokość filmu wody, jak również stopień oblodzenia nawierzchni. Inne, zintegrowane czujniki określają temperaturę nawierzchni oraz temperaturę punktu rosy.
Czujniki są montowane na pojazdach, zgodnie z wymaganiami drogowej sieci monitorowania pogody. MARWIS służy do detekcji wody, lodu oraz śniegu, a także przyczepności. Można go instalować w odległości 1 lub 2 metrów od punktu pomiaru.
MARWIS dostarcza m. in. danych dotyczących:
Kiedy na nawierzchni zwiększa się liczba cząsteczek wody, współczynnik tarcia ulega załamaniu, dzięki czemu może stanowić znaczący aspekt w trakcie podejmowania decyzji o prewencyjnym posypywaniu drogi.
Dzięki otwartemu interfejsowi (RS485, Bluetooth, CAN), MARWIS można w łatwy sposób zintegrować z istniejącymi sieciami monitorowania zimowego utrzymania dróg. Ponadto MARWIS może komunikować się bezpośrednio z systemem kontroli w solarkach.